perjantai 3. helmikuuta 2017

Mikä jätkä sä oot?

Hui. Ensimmäinen blogipostaukseni. Ehkä olisi paikallaan hieman esittäytyä. Vilautella itsestään vähän enemmän, kuin mitä YouTubessa, Instagramissa ja Snapchatissa on tullut jo tehtyä. Kertoa kuka täällä oikeastaan on ja mitä tämä blogi tulee käsittelemään.



Olen Viivi, 25-vuotias pikkukaupungin kasvatti. Tosin tässä välissä pitää huomauttaa, että henkisesti olen jumahtanut jonnekin 20 ikävuoden paikkeille, enkä tosiaan muista enää laskematta minkä ikäinen olen. Olen tuudittautunut autuaaseen "ikuisesti 20" -moodiin, jota vain alati lisääntyvät rypyt välillä häiritsevät. Niin ja se, että joskus pitää muistella sitä oikeaa ikäänsä. Jumahtamisesta puheen ollen... Olen jumahtanut tänne kotikaupunkiinikin. Kävin muutaman vuoden kokeilemassa elämää isommassa kaupungissa, mutta elämä pukki takaisin tänne korpeen. Ei tämä tosin haittaa, sillä pidän rauhallisesta elämänmenosta, josta täällä saa nauttia tympääntymiseen asti.

Olen kosmetiikkafriikki ja -addikti ja ylpeä siitä. Tämä pahemman laatuinen riippuvuus on vaivannut minua viimeisen vuoden ajan, eikä helpotusta ole näkyvissä. Toki olen meikannut jo yli 10 vuoden ajan, ja olen ollut joltisenkin kiinnostunutkin siitä, mitä naamaani tungen. Mutta vasta viime aikoina olen oikeasti sukeltanut meikin ja ihonhoidon ihmeelliseen maailmaan oikein kunnolla - yh enkä ole vielä päässyt edes pintaa syvemmälle!

Voi siis sanoa, että harrastan kosmetiikkaa ja sometusta. Kaikki lähti siitä, että löysin YouTubesta Dr. Pimple Popperin, jonka finninpuristeluvideot toivat kaivattua rauhoittumista (uskokaa tai älkää) nukkumaanmenorutiineihini. Sitten tajusin, että siellähän on muitakin jänniä juttuja. Sitten addiktoiduin meikkivideoihin. Sitten sain päähäni, että tahdon tehdä itsekin videoita. Sitten aloin tehdä niitä Viivi Koo -kanavalleni viime vuoden elokuussa, kun olin ensin kasvatellut rohkeutta tooooodella pitkään. Sitten ajattelin myös aloittaa blogaamisen, sillä rakastan kirjoittamista. Ja tässä sitä nyt sitten ollaan.

Sometus on oiva harrastus sinkkuäidille (minulla tosiaan on pieni poika), jonka vapaa-aika on kortilla ja jonka vapaahetkien ajankohdat vaihtelevat suuresti. Videoiden ja blogipostauksien teko eivät ole sidottuja tiettyyn ajankohtaan, vaan pystyn tekemään niitä silloin, kun aikaa liikenee. Valitettavasti tämä toki tarkoittaa myöskin sitä, että julkaisujeni ajankohtia on hankala määrätä ennakkoon. Mutta uskokaa minua - julkaisen aina kun suinkin kykenen!

Koska olen kosmetiikkafriikki ja tahdon jakaa kokemuksiani ja hyvin suppeaa tietouttani tuotteista myöskin muille ihmisille, tulee tämä blogi YouTube-kanavani tavoin käsittelemään lähinnä kauneudenhoitoa ja meikkejä. Toki pidätän itselläni oikeuden avautua myöskin muista aiheista, jos niin tahdon. Luulen, että silloin tällöin tahdon.

Muista harrastuksista mainitakseni pyydän ensin kiinnittämään huomiota blogini nimeen. Jos ei soita kelloja, niin se on napattu Johannes Linnankosken teoksen nimestä. Tosin ei siinä mitään huulipunia sentään ole, vaan kyseisen romaanin nimi on Laulu tulipunaisesta kukasta. Se kertoo Olavista, joka on tukkijätkä ja oikea häntäheikkien häntäheikki. Siellä monen tytön aitan ovi käy... Tosin onhan se myöskin elokuva, oikein oiva mustavalkofilmi jossa pääosissa on--- Jaa niin. Piti vain siis sanomani,  että harrastan myös kirjallisuutta, ja halusin tavallaan ottaa senkin tämän kirjallisen viittauksen avulla mukaan tähän blogiini. Tämän lisäksi pikkulapsiarkeen mahtuu lähinnä lenkkeily kahden pörröisen räppänän kanssa (kai ne koiria etäisesti muistuttaa).

Mikä minä sitten olen? Olen opiskellut yliopistossa, ja valmistuinkin juuri humanististen tieteiden kandidaatiksi pääaineenani venäjän kieli ja kulttuuri. Da da. Nyt tarkoituksenani on hakeutua uusille urille, mutta ne urat ovat vielä vähän hakusessa. Haaveenani olisi saada intohimoistani (siis kauneudesta ja sen hoitamisesta - hyi jos jotain muuta kuvittelit!) oikea ammatti, mutta saa nähdä, mitä elämä eteeni tarjoilee.

Joka tapauksessa, tervetuloa blogini pariin! Ja jos kiinnostaa, niin saa minua muuallakin seurata!

Youtube  Viivi Koo
Snapchat @viiiiviiiiviiii
Instagram @viivi.is.my.name (ja luontokuvia @viiiiviiiiviiii)
Twitter @viiiiviiiiviiii

xoxo Viivi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti